Menu Close

KREATIVNO PISANJE SADRŽAJA

ZA SVE KANALE KOMUNIKACIJE!

 

Kombinacija filmskog pripovijedanja, copywriting pristupa i strateškog razmišljanja.

 

 

Kreiramo super sadržaje koji inspiriraju vaše korisnike

  • osmišljavanje i razrada kreativnog koncepta
  • pisanje scenarija za TV reklamu
  • pisanje scenarija za radio reklamu
  • pisanje scenarija za online video
  • pisanje scenarija za explainer video
  • pisanje scenarija za muzejsko interaktivno iskustvo

Projekti koje smo osmislili i realizirali

Sve kreće od riječi, a ponekad i završava njome!

Dobar video ili reklamu teško ćete producirati ukoliko prije snimanja detaljno ne osmislite koncept i priču. Koncept mora biti izvediv i zanimljiv vašoj ciljanoj publici, a mora se uklopiti i u zadani budžet. Profesionalni copywriter ima na umu sve te bitne stvari kada piše scenarij. Srž umijeća takvog načina pisanja jest ispričati priču uzimajući u obzir sve moguće zahtjeve klijenta i produkcije.

Kako nastaje scenarij za video?

Scenarij za video je dokument s kojim započinje proces produkcije videa. Na temelju njega se kreira storyboard, svojevrsni strip koji priču i dijalog iz scenarija povezuje s prvim skicama likova i vizualnog stila videa.

 

 

Scenarij razvijamo u suradnji s vama, u nekoliko koraka:

  • sastanak na kojem se upoznajemo sa strategijom, vašim marketinškim ciljevima i očekivanjima od reklame ili video sadržaja
  • copywriter raspisuje kreativni koncept videa i prvu verziju scenarija
  • u suradnji s producentom, copywriter dorađuje scenarij kako bi se zadovoljili svi produkcijski zahtjevi odnosno kako bismo osigurali visoki standard kvalitete završnog proizvoda unutar zadanog budžeta
  • prezentacija scenarija ili storyboarda vama, klijentu, komentiranje koncepta i priče, razgovor o likovima i detaljima
  • eventualne korekcije i dorada scenarija

Nakon finalnog odobrenja scenarija od strane klijenta krećemo u proces produkcije, a ovdje možete naći sve o tome kako u Brojci kreiramo video sadržaj.

Gdje je sve potrebna dobra priča?

Odgovor je jednostavan – svugdje! Čak i u medijima u kojima nema mnogo teksta, potreban je ključni koncept i priča koja emotivno angažira potencijalnog korisnika. Ako radite reklamu bez dijaloga, također vam je potrebna priča. Ako radite interaktivno muzejsko iskustvo u kojem nema verbalne komunikacije, također vam je potreban krovni koncept i priča koja se provlači kroz iskustvo u prostoru. Piščeva glavna vještina jest sposobnost prenošenja priče putem bilo kojeg medija.

MINISTARSTVO UPRAVE RH │ SUSTAV e-GRAĐANI │ TV Reklama

Gdje je KREATIVA u pisanju scenarija?

ženska cipela, štikla, tv reklama, video visoke produkcijske vrijednosti, kreativna agencija, kreativno pisanje
  • opis glavnih osobina likova – ilustrirani likovi ili glumci
  • opis okruženja u kojem se reklama odvija
  • opis radnje i kretanja likova
  • dijalog koji je zanimljiv i zrcali vrijednosti branda
  • jezgroviti voice-over koji izgovaraju spikerica ili spiker
  • ideje za glazbu, zvučne i vizualne efekte koji upotpunjuju priču
radna cipela, marte, promotivni film, reportaža, korporativni film, kreativna agencija, kreativno pisanje
  • popis osoba koje intervjuiramo
  • tekst koji osobe izgovaraju ili pitanja kojima ćemo će osigurati optimalnu izjavu
  • voice-over koji vodi gledatelja kroz video
  • logičnu strukturu videa od početka do kraja, sa svim uklopljenim uputama i elementima
sportske cipele, starke, explainer video, kratki video za društvene mreže, web video, kreativna agencija, kreativno pisanje
  • opis glavnih osobina likova – ilustrirani likovi ili glumci
  • opis okruženja u kojem se reklama odvija
  • opis radnje i kretanja likova
  • dijalog koji je zanimljiv i zrcali vrijednosti branda
  • jezgroviti voice-over koji izgovaraju spikerica ili spiker
  • ideje za glazbu, zvučne i vizualne efekte koji upotpunjuju priču
  • tekst koji se pojavljuje na telopima “call to action”, podaci za kontakt, bitne informacije

Što sve dobivate u profesionalno napisanom scenariju za video?

Forma i sadržaj scenarija za video ovisi o njegovoj vrsti i namjeni. Scenarij TV reklame, radi ograničenog trajanja, uglavnom nije dulji od jedne stranice. Uključuje kratak i efikasan dijalog ili voice-over (glas spikerice ili spikera), efektan završetak, te opise likova i okruženja.

Na primjer, scenarij employer branding videa dug je nekoliko stranica a osim voice-overa uključuje i izjave zaposlenika. Ponekad zajedno s klijentom osmislimo koji će tekst zaposlenici govoriti, pa ga tada oni uvježbaju pred snimanje. Ponekad snimamo izjave zaposlenika bez pripremljenog teksta, a potom je zadatak copywritera osmisliti smjernice i pitanja koja će redatelju pomoći da na snimanju dobije sadržajne i zanimljive izjave zaposlenika.

Pisanju scenarija pristupamo izuzetno ozbiljno, na osnovu njega planiramo ostale korake unutar produkcije.

Ispričajte nam svoju ideju, projekt ili problem i saznajte što možemo učiniti za vas!

Tko je Copywriter?

Zamislite koliko različitih vrsta medija i komunikacijskih kanala danas postoji. Copywriter osmišljava priče i tekstove za gotovo sve postojeće kanale komunikacije:

  • osmišljavanje krovne ideje i koncepta za kampanju ili iskustva
  • scenarij za video i reklamu
  • scenarij za igru i interaktivno iskustvo
  • tekstovi za web
  • blogovi – ideje za teme i pisanje tekstova
  • objave na društvenim mrežama – ideje za teme i tekstovi objava
  • scenarij za event – pisanje teksta za voditelja i osmišljavanje iskustava za posjetitelje

Copywriter je obično prvi kreativac s kojim radite, a tek kada se postavi priča i scenarij, susrećemo dizajnere, ilustratore, animatore i redatelje.

Copywriter poštuje zakonitosti medija

Svaki medij ima svoje zakonitosti koje copywriter mora poštivati želi li osmisliti optimalnu poruku.

Kada copywriter piše scenarij za radio reklamu, treba osmisliti zvučne efekte koji će dočarati atmosferu i priču reklame. Ukoliko piše blog, mora imati na umu SEO strategiju, koristeći najbitnije ključne riječi, kako bi blog imao što više čitatelja iz ciljne skupine. Ako, recimo, piše za interaktivno iskustvo u muzeju, mora smisliti kako će priča “oživjeti” u prostoru.

Copywriterov zadatak nije se promijenio od zlatnih dana oglašavanja kakve ste mogli doživjeti u seriji “Mad Men”. Zadatak je oduvijek bio što jednostavnije, vještije i efikasnije povezati proizvod s pozitivnim emocijama koje potiču na kupnju. Sjajni copywriteri bili su majstori priče i emocije. No, ono što ste stalno mijenja jesu mediji za koje copywriter piše. Copywriteri iz ere “Mad Men”-a pisali su oglase za tisak i TV reklame. Suvremeni copywriter danas piše postove za Facebook, sutra scenarij za YouTube pre-roll video, a prekosutra će morati osmisliti priču i oglas za digitalni medij u kojem nikada do sada nije radio.

Dobri suvremeni copywriteri jednako dobro pišu i za klasične i za nove medije. Upoznati su sa zakonitostima svih medija, te unutar njihovih okvira stvaraju emotivne i inspirativne priče i poruke.

INTERPRETACIJSKI VISITOR CENTAR ILOK | LET ORLA NAD DUNAVOM | Multimedijske instalacije

Ispričajte nam svoju ideju, projekt ili problem i saznajte što možemo učiniti za vas!