fbpx
Menu Close
18. May 2019. PRODUKCIJA

TREBA LI I NA KOJI NAČIN ULAGATI U ZAPOSLENIKE?

Ako mislite da su neformalne edukacije, radionice, predavanja, konferencije i team buildinzi samo šminka za bolji dojam pojedine firme, nadam se da će vas ovaj blog tekst razuvjeriti, te da ćete se složiti sa tvrdnjom da ukoliko želimo raditi bolje, više i jače, moramo i sami postati takvi. Svaki dan svjesni smo (donekle) jedne neupitne činjenice: sve se mijenja konstantno. Stavimo li to u kontekst poslovanja i poslovnih procesa, brzo uviđamo da poslovanje nije isto kao prije 20, 10 ili 5 godina. Turbulencije tržišta i ekonomije, izazvane ponajviše razvojem tehnologije, traže drugačije vještine i znanja, te stalnu prilagodbu velikih i malih riba u moru. Posao za koji smo do jučer bili kvalificirani, danas se drugačije zove, koristi novu terminologiju, tehnologiju, procese i traži od nas nova znanja i vještine. Komunikacijske i interpersonalne vještine, upravljanje vremenom, stresom i konfliktima postaju bitnije od vještina multitaskinga i poznavanje osnova informatike, koje su nekoć vladale u oglasima za radna mjesta. Drugim riječima, postaje bitnije koliko je djelatnik spreman usavršavati se, nego koliko sa sobom donosi konkretnog znanja o poslu. Djelomičan odgovor na tržišnu promjenu leži u nama; najlakše se naviknemo na promjene tako da se mijenjamo mi sami – usavršavanjem i konstantnom edukacijom.

Većina današnjih poslodavaca shvaća da konstatno ulaganje u razvoj ljudskih potencijala u vidu edukacije zaposlenika tvrtkama donosi znatnu kompetitivnu prednost na tržištu. No, nemojmo zaboraviti ni nas, radnike i pojedince, kojima konstatno usavršavanje donosi lakše plivanje u poslovnim procesima,  uz neizostavan osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i općenito rasta vlastitih mogućnosti i potencijala.

Edukacije, odnosno obrazovanje u tvrtkama može biti vezano uz promjenu ili primjenu nekih novih tehnologija na poslovne procese, premještanje ili unaprijeđenje djelatnika na druge pozicije, kao i podučavanje novih zaposlenika, koji se prvi puta susreću sa procesima, tehnologijama i kolegama. Kako bi postali dio tima i bili učinkoviti što prije, novi zaposlenici trebaju brzo usvojiti nove termine, način odrađivanja zadataka, te usvojiti način komunikacije i odnose među ostalim zaposlenicima.

Iz ovog, a i ostalih nabrojenih razloga, poslodavci se u skorije vrijeme odlučuju na snimanje promo (edukativnih) filmova, koji će na originalan i kreativan način budućim zaposlenicima njihove tvrtke prenijeti sve informacije koje su im potrebne za efikasno obavljanje svojih zadataka, te ih brzo upoznati sa odjelom i timovima u koje dolaze. Zamislite koliko se vremena spasi ovakvim pristupom. Ako imate 20 novih zaposlenika u jednom odjelu – jedino što vam treba jest link s vašim promo (edukativnim) filmom koji ćete im podijeliti, a video će odraditi edukativni posla. Koje su prednosti ovakvog promo videa, ne treba puno spominjati, jer slika govori više od tisuću riječi, a mogućnosti interakcije (infografike, kviz pitanja…) su, opet zahvaljujući razvoju tehnologije, neograničene. Ovakav tip edukacije koristan je i djelotvoran za svaki tip tvrtke, i primjenjiv za sve vrste poslovanja.

Jedan od edukativnih alata s kojim smo se u Brojci upoznali jest promo (edukacijski) video. Taj oblik edukacije posebno je dobro primjenjiv u sustavima u kojima se događa velika fluktuacija ljudi i uvijek netko treba poduku. Izradili smo ga za jednu veliku tvrtku, a svrha mu je bila pokazati novim zaposlenicima cijelu tvrtku, svaki odjel i uputiti ih u uhodane poslovne procese. Zabavljajući se pisanjem scenarija, a na koncu i samim snimanjem, i mi smo ponešto naučili o poslovnim procesima te tvrtke, kao i o svakom njezinom odjelu. Novim zaposlenicima je ovakav tip edukacije bio iznimno zanimljiv i koristan, a period uhodavanja u novi posao znatno se skratio. Učenje i upoznavanje sa novim radnim mjestom može biti originalno i kreativno, uz video koji do zadnjih detalja objašnjava sve trikove poslovanja, a s obzirom na razvoj tehnologije, i mogućnosti za interakciju su neograničene.

Stoga, ako još uvijek mislite da nije potrebno ulagati u sebe, svoje znanje, te znanje svojih zaposlenika – promislite još jednom i ne zaboravite da iza uspješnih tvrtki stoje timovi ljudi koji su do tog uspjeha doveli svojim znanjem, trudom i vremenom.

p.s. pogledaj naše usluge Kreativna Rješenja, Razvoj Igara i Aplikacija, Explainer Video

Javite nam se i saznajte što možemo učiniti za vas!