
KREATIVNA PRODUKCIJA TV REKLAMA
Video sadržaj visoke produkcijske vrijednosti.
Kreiramo vrhunski producirane, kreativne i pamtljive TV reklame
- majstorski copywriting – osmišljavaje koncepta i scenarija reklame
- izrada Storyboarda
- izrada plana produkcije
- casting glumaca i statista
- ilustracija i animacija likova
- izrada animacija telopa, supera i svega što treba
- voice-over s najboljim spikericama i spikerima
- lokalizacija TV reklama za različita tržišta
- prilagodba TV reklama za društvene mreže



Televizija rastura i u doba interneta
Svi danonoćno visimo na internetu, no televizija se pokazala kao izuzetno otporan medij. Televiziju gledamo i dok smo na mobitelu – razvili smo tu sjajnu sposobnost da možemo pratiti dva ekrana istovremeno. Obitelj se još uvijek okuplja oko televizije i u trećem desetljeću 21. stoljeća ovaj ‘stari’ medij još je uvijek jak, zanimljiv i prilagodljiv. Čak i kada je ne gledamo s pozornošću, televizija ‘svira’ u pozadini, stvarajući soundtrack naše svakodnevice.
Kada vam treba TV reklama kao dio marketinške strategije?
Cijena zakupa oglasnog prostora na lokalnim i nacionalnim televizijama prilično je visoka. Zato je bitno da znate ulažete li pametno ili do svoje publike možete doprijeti povoljnije, koristeći neki drugi komunikacijski kanal. TV reklamu odaberite kada vaša marketinška strategija nalaže nešto od sljedećeg:
- brz doseg do širokog kruga ljudi
- brz doseg ciljane publike u velikim urbanim sredinama
- promociju novog proizvoda široke potrošnje
- brzo obavještavanje o akcijskoj prodaji na razini države
- lansiranje novog branda – tzv. image spot
- promovranje proizvoda u slotovima tijekom popularnih emisija, čija je publika vaš potencijalni kupac
Što ćete postići dobrom TV reklamom?

TV reklamu će u nekoliko dana emitiranja vidjeti veliki dio gledatelja iz vaše ciljane skupine. Ako je reklama dovoljno zanimljiva, glas o njoj pronijet će se i u svakodnevnim razgovorima.

TV reklama omogućuje veliku vidljivost, pa osim promocije konkretnog proizvoda iskoristite dragocjene sekunde da pokažete osobnost svog branda.

Televizijski sadržaj ima visoku razinu kredibiliteta. Ljudi još uvijek razmišljaju ovako: “Ako je na televiziji, sigurno je jako bitno”. Televizija je ‘stari’ medij kojem se vjeruje.



Kakvu TV reklamu trebate?
Ovisi o onome što želite reći i kome to želite reći! Ponekad samo živa slika može dočarati stvarnost, a ponekad animacija može bolje ispričati priču. Tv reklama kakvu trebate je ona napravljena prema vašim potrebama, to nije nužno prva ideja. Niti druga.
Više o vrstama i tehnikama snimanja reklama pročitajte ovdje.
Kako izgleda proces izrade TV reklame?

Prvo što želimo jest čuti priču vašeg branda, tvrtke ili proizvoda. Zatim se prihvaćamo posla te, u suradnji s našim stručnjacima, planiramo kako vašu priču pretvoriti u priču vaših klijenata.
Predprodukcija je temelj video produkcije i uključuje:
- razvoj scenarija
- predvizualizacija
- casting i rad s glumcima
- pregled lokacija
- lokacijske i druge dozvole
Kvalitetna priprema itekako se odražava na provedbu same produkcije. Na primjer, izuzeti lokacijske dozvole može zaustaviti snimanje, što je najgora moguća opcija jer na taj način gubi se vrijeme i novac. Isto tako, koliko dobro se uvježba tekst, kretanje kamere i/ili promjena scenografije ili lokacije snimanja – toliko se brže može snimati i samim tim snimiti više kadrova u datom terminu.

Čarolija filmskog seta glavni je razlog zašto se mnogi od nas i bave ovim poslom. Iako smo entuzijasti i zanesenjaci, vodimo računa o svakom detalju kako bi svaki segment vašeg videa bio vrhunske kvalitete.
Produkcija je proces stvaranja video sadržaja i može sadržavati sve ili nešto od navedenog:
- organizaciju (filmskog) seta
- odjela kamere
- odjel rasvjete
- odjela zvuka
- odjela režije
- odjela castinga
- odjela transporta i cateringa
- kontrolu specijalni efekata na snimanju / SPFX
- kontrolu procesa snimanja u svrhu kvalitetne izvedbe postprodukcije i dodavanja vizualnih efekata / VFX

Neobrađeni materijali u obliku audio i video datoteka spremni su za montažu i finalno oblikovanje.
Sada ih sve treba složiti, dati im glavu i rep:
- montaža slike i zvuka
- obrada, kolor korekcija i finalizacija slike
- skladanje glazbe
- oblikovanje zvuka / sound design; SFX dizajn zvuka, audio mix
- izrada i ubacivanje 2D i 3D animacija, grafika i telopa
- sklapanje finala i prebacivanje videa u potrebne formate u svrhu maksimalne distribucije
U video ubacujemo sve elemente definirane u fazi predprodukcije: tekst, grafiku i poruke koje komuniciraju vrijednosti vašeg branda. Nakon što je video dovršen te ste ga pregledali i odobrili, prebacujemo ga u najbolje formate za medijske kanale putem kojih će se promovirati.



Kako napraviti najbolju TV reklamu s obzirom na uvjete?
- svaki video radimo od nule i potpuno ga prilagođavamo vašim potrebama
- razumijemo da je vaše poslovanje dinamično – razvili smo brz proces produkcije TV reklame
- naše originalne scenarije pišu iskusni copywriteri
- art direction prilagođen vašim potrebama – biramo optimalan stil originalnih ilustracija i najprikladnijeg ilustratora iz naše bogate baze suradnika
- surađujemo s najboljim redateljima i direktorima fotografije
- surađujemo s najboljim spikerima – nudimo profesionalni voice-over na svim jezicima
- nudimo adaptacije na strane jezike
Koliko traje TV reklama?

Reklama u kojoj se ključna poruka komunicira izuzetno brzo i efikasno. Obično se radi o reklamama koje promoviraju akcijske prodaje ili skraćenim verzijama reklama standardne dužine, koje služe za podsjećanje publike na kampanju.

Standardno trajanje reklame dovoljno je da se ispriča priča o proizvodu ili brandu, bilo da strategija nalaže prodajnu kampanju koja promovira benefite proizvoda, bilo da je cilj izgradnja image-a branda kroz emotivni narativ.

Koristi se rjeđe radi svoje cijene. Obično je namijenjena image kampanjama velikih korporacija ili svjetskih brandova. Takve reklame često imaju najvišu produkcijsku razinu. Ponekad se duža verzija reklame producira za internet, a na televiziji se, zbog cijene oglasnog prostora, prikazuje skraćena verzija.
Kako je Hrvatska upoznala ORYXa?
Za ORYX Asistenciju, lidera u pružanju pomoći na cesti, kreirali smo marketinšku kampanju i animiranu TV reklamu, kojima je cilj bio ojačati brand recognition.
Kampanja koja je trebala lik antilopice Oryxa i ORYX Asistenciju predstaviti publici planirana je za lipanj i srpanj 2018. godine, za vrijeme trajanja Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji. Na ruku nam je išla činjenica da su Vatreni igrali bolje nego ikada, pa se Hrvati nisu odvajali od TV ekrana.
Za vrijeme kampanje podneseno je 50% ukupnog broja online zahtjeva za članstvo u odnosu na cijelu godinu. Na web-u ORYX Asistencije zabilježeno je 70% više posjeta nego u istom razdoblju prethodne godine.
Nakon kampanje provedeno je istraživanje koje je pokazalo da se brand recall ORYX Asistencije povećao za više od 100%!

Često postavljena pitanja:
Ne postoji nešto što bi mogli zvati tipična reklama pa da po njoj imamo cijene. Svaka priča je drugačija i postoji toliko kamera, tehnika i mogućnosti da ti se zavrti u glavi. Cijena proračuna TV reklame ovisi o danima snimanja, količini tehnike i ljudi, zahtjevnosti izvedbe ispred kamere i kompetentne vizije onoga što se želi reći. U mogućnostima koje klijent ima. Kvaliteta košta, a sa TV reklamama nalazite se u borbi sa najboljima.
TV reklama je vrsta video sadržaja koja uvijek ima prekratke rokove. Najčešće je to vezano za zakupom medijskog prostora koji definira krajnji rok reklame. Možemo reći uzeti primjer jednostavnije reklame sa rokom od mjesec dana. Krećemo sa tjedan dana predprodukcije, sa osmišljavanjem kreative i scenarija. Nakon potvrde od strane klijenta kreće priprema za snimanje za osmišljavanjem same produkcije u vidu castinga glumaca, kostimografije, scenografije, … i petsto i jedne stvari koja se treba definirati prije snimanja. Recimo da ovaj dio traje 2 tjedna. Kad je sve spremnom ide se na PPM, pre-production meeting, gdje se zadnje stvari potvrde sa klijentom. Samo snimanje je koncentracija stresa na n-tu potenciju, teći će toliko dobro koliko je dobro pripremljeno. Nakon snimanja ulazi se u posljednji tjedan za post produkciju, od montaže do kolor korekcije i cijele plejade poslova oko zvuka spremni smo za preview nakon kojeg dolaze finalni komentari od klijenta i, nakon nove dorade, final je napokon spreman. Par mjeseci posla zgurano u mjesec dana. No nikad stvari nisu tako jednostavne.
Autorska prava definirana su u ponudi produkcije. Ovisno o vrsti suradnika na pojedinom projektu, i njihovoj ulozi u autorskom doprinosu, neka prava se prepuštaju klijentu na vremensko razdoblje dok se neka prenose u potpunosti. Glumci inzistiraju na svojoj zaštiti lika kojeg su prepustili klijentu dok kompozitor odlučuje kako će naplaćivati glazbu, po tržištu, po mediju ili prepusti sva prava što je najjednostavnije. Kupovina stock glazbe otvara drugu vrstu “zakupa” autorskih prava. U svakom slučaju, sva prava potrebna za emitiranje tv reklame biti će uređena na vrijeme.